دوازده مرکز غیردولتی بهزیستی در خوزستان افتتاح شد

روز چهارشنبه ۳ مرداد ماه ،به مناسبت هفته بهزیستی اولین مرکز مشاوره در شهرستان باوی با حضور مدیر کل بهزیستی استان ،فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان محلی در شهر شیبان و ۱۱ مرکز دیگر در سراسر خوزستان افتتاح شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان،مدیر کل بهزیستی  در آیین افتتاح این  مرکز  بیان کرد:به مناسبت هفته بهزیستی ۴ مرکز مشاوره روانشناختی در شهرهای اهواز،آبادان،باغملک و باوی  ، ۱خانه کوچک معلولین در اندیمشک،۳مرکز اقامتی بهبودی و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد در شهرهای اهواز،ماهشهر و هفتکل ، ۱ باشگاه مثبت  در شوش،۱ مرکز نگهداری از دختران بی سرپرست در دزفول،۱ مرکزروزانه توانبخشی معلولان جسمی حرکتی در مسجد سلیمان و ۱ شلتر زنان در اهواز  افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

مهران کریمیان افزود:این مراکز توسط بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر۱۲۰ میلیارد ریال راه اندازی شده  و زمینه اشتغال برای ۴۵ نفر در این مراکز فراهم شده است.

کریمیان در آیین افتتاح اولین مرکز مشاوره در شهرستان باوی  گفت: یکی از مهمترین اهداف راه اندازی مراکز مشاوره روانشناختی  خدمتی است که در قالب ارتباط تخصصی روان شناختی فردی یا گروهی ارائه شده و در آن مشاور یا روان شناس با داشتن مهارت ها وصلاحیت های علمی وحرفه ایی ، مخاطب یا مخاطبان را با روش های منطبق بر نیاز هایشان یاری نموده تا با شناخت بهتر خود به طور موثرتری عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد:۱۹۲مرکز مشاوره غیر دولتی در استان با مجوز بهزیستی  فعالیت می کنند و همچنین  کارشناسان مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی نیز  مشاوره رایگان  به شهروندان ارائه و در صورت نیاز ،به مراکز مشاوره حضوری دولتی به صورت رایگان و یا مراکز خصوصی ارجاع داده می‌شوند.

محسن البرزی فرماندار شهرستان باوی نیز ضمن تشکر از خدمات بهزیستی ابراز امیدواری کرد که با توسعه و گسترش مراکز مشاوره  بتوان به پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی  در این شهرستان کمک کرد.

گفتنی است بهره برداری از۳۲ طرح اشتغال و واگذاری ۵ واحد مسکونی به مددجویان و خانوارهای دارای فرد معلول از جمله پروژه هایی بود که به مناسبت هفته بهزیستی  و همزمان با سراسر کشور در روز چهارشنبه ۳ مرداد با حضور مسئولان استانی و محلی در شهرستان باوی به بهره برداری رسید.

کد خبر 113540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد